Monday, July 30, 2007

Long time no see

Lama tak jumpa Mamu. Congak punya congak, ada la lebih 2 tahun tak jumpa sejak dia duduk Ostolia 2 tahun. Last Saturday akhirnya kami jumpa jugak di Kuantan. Dia dia gambaq terbaru dia....dah cerah woooo, macam Aussie. Mamu ni terrer masak mee mamak (memang terrer.....kalau dia masak mee siam pun akan jadi mee mamak jugak). Kalau ada sesiapa nak berkenalan atau nak resepi mee mamak, email me.

Thursday, July 26, 2007

Kalaulah mereka datang


Kalaulah mereka datang
Dah tentu ramai yang tak sedar diri
Mungkin ramai yang ambik cuti
Kalau tak pun ambik MC
Tergedik-gedik di airport macam beruk mabuk todi
Menyambut mat salleh yang tak mandi pagi

Kalaulah mereka datang
Dah tentu kita akan diratah
Piala Asia pun kita dah mengah
Paling kurang 5 gol kita akan dibelasah
Lepas tu pasti ramai yang akan melatah
Tunjuk sana sini mencari salah

Kalaulah mereka datang
Mamak-mamak pasti bergembira
Kerana teh tarik laku berliter-liter
Bermodalkan skrin besar dipinggir jalanraya
Hati akan sedih tidak terkata
Melihat pasukan negara kita berputih mata
Di'jajah' kembali oleh mat salleh durjana
Diambang menyambut perayaan 50 tahun merdeka

Phewww...nasib baiklah diorang tak jadi datang!

Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!

Wednesday, July 25, 2007

Macam ni ker?

To Azeel,

Aku dah....


AC pun dah..


Ko bila lagi? Kalau simpan dari sekarang...by next year punya competition, sure dah boleh buat tocang.

Sunday, July 22, 2007

Inter Alumni Bowling Competition

Organised by TKC OGA at Sunway Pyramid this morning. Many alumni took part....TCK OGA lah, SDARA lah, STF OGA lah, ex-SMS lah, MCOBA lah....etc. Again, this year, RMC Old Putera Association didn't send any team. Sorry la dik..... bowling is not our game lahhhh. We, Old Puteras prefer some other sports.... errrr...like swim-bike-run (a.k.a. triathlon). Infact most of us were in Port Dickson this morning to participate in PD International Triathlon.

RESULTS: The SSP Old Girls emerged as champion in the women's category. Men's category?......wa pu che tau. Lantak koranglah...hahahaha.

TKC OGA pom-pom girls

Thursday, July 19, 2007

Happy Birthday Nina

You are already 12 yrs old today!
Don't play-play...study hard for your UPSR.

BDay cake. The two plasticine lizard/snake/naga
(whatever they called it) were made by Jiji and Azam
as bday present :-))

Saturday, July 14, 2007

Deroyan Dah Gugor

My boss was very kind to invite everybody to his dusun today and enjoy the King of Fruits. Memang cantik tempat ni and infact we never knew this place before.

Nina and Azam

Memang best....ada sungai kecik dalam dusun

Kekenyangan Durian

Untuk dihabiskan

Thursday, July 12, 2007

Larian 10K Utusan Bangi


Tarikh: 29 Julai 2007 (Ahad)
Tempat: Padang Kompleks Sri Utusan,
Bandar Baru Bangi, Selangor
Masa Lapor Diri: 6:30 pagi
Mula Larian: 7.30 pagi

Hubungi Sekretariat:
URUS SETIA LARIAN 10 KM UTUSAN MALAYSIA BANGI,
UTUSAN MELAYU (M) BERHAD
LOT 6 JLN P/10, KAWASAN PERUSAHAAN BANGI,
SEKSYEN 10, BANDAR BARU BANGI, SELANGOR

017-206 0407 (Khir), / 012-355 8510 (Khairudin), /
012-284 6811 (Rosli)/03-8934 3888



Bendanyer dekat ajer rumah, tapi tak pernah masuk. Rasanya this year nak try lah. Anybody else wanna join me? Saja sonok-sonok keluar peluh. Frust tahun ni tak dapat masuk PD Int Triathlon. Tahun depan la kot...tunggu basikal baru.

Wednesday, July 11, 2007

Jamming with Harry

At last, gua dapat jugak belasah Harry's electronic drum set. Went to his house last nite with my wife (saja bawak dia just to prove that I can really hit the drum). Tak caya gua boleh main? Heyyy....see leg lahhh.

Hajat hati mau main Sweet Child O Mine, tapi....tak termampu kaki dan tangan. Dulu sekolah tak habis, cikgu lari masuk rock band. Sudahnya main Hotel California ajer.

Best betul....tak caya tengok gambar bawah. Planning to buy one for Jiji and myself. Tonite it's his turn to come by to test our digital piano, guitar and violin.

Harry, the drum set owner busy adjusting things

Tangkap lentok siotttt

Tuesday, July 10, 2007

Kenduri Kahwin Di Putrajaya

We attended a wedding reception at PICC Putrajaya last night.

Tu diaaa....pengantin lelaki

Pengantin Pompuan

Pengantin lama
(halamak....gua posing ada macam KJ laaaa)

With OP Anis Yusal...nasib baik jumpa kaum, kalau tidak gua sure mati kutu

Ketua Pengarah Penyiaran (left)

OP Anis & wife busy chatting with another senior OP (you know who laa...)

Saturday, July 07, 2007

RMC OPA Sg Besi-Port Dickson Cycling Escapade 07-07-07

In conjuction with the Old Putera batch '57 Golden Jubilee celebration, a cycling event was organised this morning from the Royal Military College Sg Besi to the former Federation Military College in Port Dickson. There were around 50 participants...OPs, wife OP, son of OPs and also kawan-kawan OPs took part. The bikes pulak, ranging from the cheapest RM500 Proton MTB up to RM21K roadbike ... padan la diaorang ni kayuh mcm pelesit.

View from the support car

First checkpoint - Pusat Penjaja Bukit Unggul

The route taken was Sg-Besi --> Sg Merab ---> Bukit Unggul --> Jenderam --> Salak Tinggi --> SIC Formula 1 --> Bukit Pelandok --> Lukut --> Port Dickson. Overall time taken was 5 and half hours. Well..to tell u the truth, i didn't make it throughout the journey. Out of nearly 90 km, I only cycled almost half of the distance only....ie the first 20 km and the last 20 km. Blame it on the flu (bukan bird flu ehhh) that I am having now (excuseeeee)...hehehehe.

Basikal dah naik trak

Dapat medal woooo

These are among my OP friends caught in action....

My cycling buddy, OP Harry.....before his bike joined my bike on the 3-tonne

OP Dr Tengku Mohamed,'72

Future Ironman OP Stupe (right)....the sweeper
with OP Chief Ku2 (left)

OP Bandit.... Stupe's buddy in Malaysian Explorerace 2006

The leaders, led by OP Chief Kutu

...and the rest (from right, Bacin, Jaja and OP Shazly Khan)


Ni dari mana lak datang...tadi nampak bawak kereta.
Transformer ke aper...

With the ex-budak-girls?

My batchmates from the Class of '85
From right, Adis, Pudin and me

More stories and pics in OP Stupe's blog.

Note: OP stands for Old Putera (ex-RMC student)

Thursday, July 05, 2007

Who Says Men Never Remember Wedding Anniversary

Ahaaa...this year I remember...today is our 16th anniversary!!!